WiMP VS. Spotify


Igår beslöt jag mig för att testa WiMPmusic. Jag har varit så fruktansvärt irriterad över alla dessa Spotify uppdateringar som numera kommer upp på facebook så fort någon lyssnar på en låt och sen dessutom att det senare visas att de lyssnat klart på låten!? Otroligt onödigt kan jag känna. 

Jag har knappt varit inne på Spotify de senaste dagarna, mycket för att jag inte har någon lust att alltid behöva dela med mig av mina låtval.
Vill jag dela med mig, så gör jag det själv.

Jaja, jag vet också att man kan ändra detta genom att gå in och ändra i facebooks inställningar. Men jag har inte lyckats reda ut om det funkar än. Om jag lyckats ta bort det så att säga.

Så jag registrerade mig på WiMP igår. Till en början såg det ljust ut, jag gillade deras layout och design på sidan, man kunde göra sina egna playlists precis som man kan göra på Spotify, ett smidigt söksystem och månadskostnaden är densamma.

Tyvärr så märkte jag nästan med en gång att de inte alls har ett lika stort utbud av musik, många album som saknades. Man kunde bara spela en låt i taget om man inte valde att spela ett specifikt album. Trist tycker jag.  
Jag har väl egentligen inte gett det en ärlig chans än då jag inte lagt ned så mycket tid på att testa det. Men fortfarande, inte tillräckligt stort utbud av musik.

Får undersöka det vidare senare ikväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0