Slagsmålsklubben på Grönan


Idag spelar Slagsmålsklubben på Gröna Lund. Jag hade gärna gått dit för att dansa ut det sista som finns kvar av sommaren men med trasigt knä blir det inget dansande för mig på ett par veckor och dessutom har jag lyckats boka tvättstugan. "Yeeey".... Men ska se om det går att skjuta upp tiden ett par dagar.

Bandet som från början var ett punkband vid namn The Solbrillers fick en liten oväntad vändning. Idag kanske man ska vara tacksam över att sångaren i The Solbrillers aldrig dök upp till repet? Det var alltså början för SMK som bildades år 2000 tog namnet från en fri översättning av titeln till boken av Chuck Palahniuk och sedemera filmen Fight Club. 
Deras tredje album som släpptes i april 2007 nådde topp 3 av Sveriges mest sålda album den månaden!
Jag har inte lyssnat på dem så mycket under de senaste åren så det ska verkligen bli roligt att gå och kika ikväll. Göra en liten nostalgitripp!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0