Grattis Gbg!

Jag vill gratulera alla goa göteborgare som ska skatta sig lyckliga inför kommande lördag. Det är nämligen så att det amerikanska catchy sing-along-psycho (med punkvibbar) bandet The Rezorex gör sin enda Sverige spelning i Göteborg nu på lördag 28/5 på Showdown, Henriksberg.
Det hörs tydligt på deras sound att de är influerade av band som bl.a Stray Cats, Billy Idol, The Damned, Misfits och Elvis.

Men tro nu inte att detta är enda bandet för kvällen. Oh nej, även Eyeballin Torpedoes som har rötterna i amerikansk och mexikansk rockmusik från 40-och 50-talet och som kan röra om på vilken punkklubb som helst spelar denna kväll.
De har en säregen blandning av såväl finstämda låtar, vilda rökare och mexicoinspirerade sånger om brustna hjärtan och vilda nätter
.

Även The Cremators kommer att äntra scenen. The Cremators kan inte klassas som ett renodlat psychobillyband. Visst, ståbasen finns där, rockabillygitarrslingorna hittar igenom allt som oftast. Dock hittas mycket av inspirationen och energin hos medlemmarnas musikaliska förflutna i punkrock- och hardcorescenen.

Nu i denna stund önskar jag att jag fortfarande bodde i Göteborg... Eller åtminstone att jag skulle dit över helgen!
Men icke! Men sörg inte, Stockholm har en del att bjuda på också till helgen ;)



Källa: Showdown




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0