Tips inför helgen

Den här veckan kommer tipsen lite sent. Ursäkt; sista veckan innan löning. Plånboken svälter och man försöker undvika att kolla upp vad som händer... Vilket inte alltid går så bra. Trots det så slutar det oftast men att man redan ligger lite minus den 25e då de efterlängtade slantarna ramlar in på kontot.

Men lite ska vi väl kunna hitta på till helgen iaf!

Ikväll, torsdag spelar min gamla Göteborgskompis Kristian Anttila på Kafé 44. Han släppte sitt fjärde soloalbum i september 2010 och enligt min åsikt det bästa hittils. Tycker man om svensk pop med lite vemodiga texter så tycker jag ett besök på 44:an kan vara det perfekta torsdagsnöjet.

Imorgon, fredag:

The Sewergrooves har releasefest på Harry B James. Det är lite lustigt, jag gick bara för några dagar sedan och funderade på vad som hänt med det bandet. Jag upptäckte dem för några år sedan då de släppte sitt album "Constant Reminder" som blev till en favorit så självklart kommer jag att infinna mig på plats imorgon.


På KGB hålls det punk rock spelning med Ordogs.

Glamrockspelning på Snövit med Sexxy Lipz, kör mycket covers från bl.a WASP och Mötley Crüe. Olle Montanus spelar även på Snövit ikväll, lite mer melodiös rock.

Lördag:

Zombie Space Pirates spelar på Sugar bar. Med sitt svängiga psychobilly sound är det svårt att hålla fossingarna stilla.

Proggbandet Fläsket Brinner spelar på Fashing. Biljetter till denna spelning finns att köpa på tickster.com

Söndag:

Burleskloppis! På söndag kan man gå och fynda en massa fina saker i festvåningen på Brunnsgatan 6 (ett stenkast från stureplan) för endast 40:- inträde!
Det bjuds på extravagant underhållning från scenen och deltagande i ett lotteri med finfina vinster.
Men tänk på att Cash Is King!

För mer info om loppisen, besök facebook eventet:
http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=182358268462772

Önskar alla en trevlig helg!

Ps: Och se nu till att inte spendera era sista slantar (som jag lyckats göra) för nästa torsdag den 24/3 spelar Graveyard och Hong Faux på Kägelbanan. Inte värt att missa! För mer info: Kolla tidigare inlägg

/T





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0