Kägelbanan

Vilken dag det var igår.
Upp kl 05:30 för att göra sig i ordning för jobbet. Småbakis efter AW:n dagen innan och skulle dessutom hålla en introduktion för en nyanställd men det gick bra och dagen gick relatvt snabbt. Efter arbetspasset var det bara att skynda sig hem för en dusch och lite käk innan det var dags igen att åka in mot stan och för att tillbringa kvällen på Kägelbanan där Hong Faux och Graveyard spelade.

Mitt ex som jag skulle gå med hade redan hunnit hämta ut sin biljett då jag mötte upp honom på söder så vi passade på att gå och ta en öl innan vi begav oss upp mot Mosebacke.
Då vi kom dit så visade det sig att alla med biljett fick ett ex av Graveyard nysläppta album Hisingen Blues samt ett tygmärke. Tydligen så gällde inte detta för dem som stod på gästlistan... Men jag gjorde en fuling och lyckades även jag få en skiva!

Hong Faux
Innan spelningen hade jag bara lyssnat på deras EP som innehåller tre låtar men efter att ha sett deras framträdande igår så kan jag knappt vänta till att få höra deras kommande fullängdsdebut.
De är otroligt bra live och med ett rejält drag i låtarna.




Graveyard
Enligt min åsikt, ett av Sveriges absolut bästa liveband.
Nysignade hos Universal och med det nyligen släppta albumet Hisingen Blues kickade dom igång en så sjukt bra spelning. Med både nya låtar och några gamla godingar. Eftersom jag var bosatt i Göteborg under ett par år så har jag hunnit med att se dem ett antal gånger tidigare och trots att de kör samma "utflippade" solon varje gång så tröttnar man liksom inte på dem..
Bästa låt: Buying Truth (Tack & Förlåt)



Kvällen bjöd på grymt bra musik och trevligt umgänge och för er som missade förbandet så får ni en ny chans att se dem den 6 april då de ihop med Nutmeg spelar på Lilla hotellbaren.

Och i och med att det är fredag idag så kommer självklart veckans Playlist här!

Dårarnas tid


/T





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0