Finally

Efter ett par dagar utan internet i den nya lägenheten har det äntligen kommit igång. FINALLY!
Men det för även med sig positiva saker med att vara totalt isolerad från omvärlden. De senaste dagarna har jag ägnat mig till att gå igenom mitt Itunes bibliotek, vilket tyvärr inte händer så ofta sedan Spotify kom till.

Jag skulle nu vilja bjuda på några godbitar från biblioteket. Först ut att rekommendera är det finska glamrock bandet Negative och med deras skiva Anorectic från 2006. Favoritspår på detta album: Glory of The Shame.

Vi fortsätter i samma genrer tycker jag och drar då till med Malmöbandet Nasty Idols album Cruel Intention från 1991. Favoritspåret på detta album är helt klart Alive N' Kickin som jag anser vara en riktigt grym pepplåt.

En annan skiva som är rätt så bra genomlyssnad är We Are Just As Welcome As Holy Wate med Punk N' Roll bandet Psychopunch från Västerås. Skivan är från 2008 och favoritspåren på denna platta är Straight Jacket Hell & Stranded (For Holly Ramone).

Sist ut att rekommendera för dagen är Rozzy Randall and The Rolling Bastards album First Blood från 2006. Och här tycker jag att ni ska lyssna lite extra på spåren Too Many Stones & Join The Ride.

Nu väntar jag på att lite händig arbetskraft ska komma så att jag kan få hjälp med att bygga ihop en av de nya stolarna som jävlats med mig (Ja, ikea), sedan blir det kanske en sväng ner till Bröderna Olsson (Garlic & Shots) på Folkungagatan där det ikväll är metalkväll.

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0