Den 16 april...

 

Den 16 april kommer vi befinna oss på Cirkus i Stockholm tillsammans med


Hardcore Superstar
Det rockande Göteborgsbandet som grundades 1997 och som förra året släppte sin nyaste platta Split your lip. Skivan har fått toppbetyg av tidningar som Sweden Rock och Expressen och jag måste säga att den är helt ok. Jag har aldrig riktigt lyssnat på Hardcore Superstar men har sett dem live några gånger tidigare och de var bra. Ser fram emot att få se samma explosiva framträdande detta år!

Crashdiet

Ett riktigt bra svenskt rockband med starka influenser från 80-talets stora metal scen. De grundades år 2000, då med sångaren Dave Lepard och har fram till idag hunnit med att släppa 3 skivor. Jag ser verkligen fram emot att se bandet live igen då de har en grym energi på scenen och riktigt bra låtar. Lyssna på senaste skivan Generation Wild där Simon Cruz, den tredje och förhoppningsvis sista sångaren i bandet, sjunger!

The 69 eyes
-
Ett finskt goth’n’roll band som har varit aktiva sedan sena 80-talet men som fick sitt stora genombrott år 1999 med skivan  Waisting the dawn där singeln med samma namn var en hyllning till den legendariske sångaren Jim Morrison i The doors. (pluspoäng!)
Den senaste av deras tio släppta plattor Back in blood från 2009 är något att kolla upp. Soundet på vissa av låtarna må vara lite väl HIM influerade men andra går definitivt hem hos mig. We own the night är väl min personliga favorit då jag verkligen har något för djupa basröster!



Köp biljetter på ticnet.se för endast 295-470 kr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0