Gårdagens spelning


Alice Cooper. Vilket drag det är i gubben! Jag förundras över hur bra han sjunger och hur bra hans röst har hållt genom alla dessa år. Och hur pass mycket energi han har på scen fortfarande.
Jag tycker att gårdagens spelning på Grönan var riktigt bra.

Då vi kom dit, strax efter klockan 17 så var det redan lång kö och mycket folk men det gick relativt snabbt att komma in och vi hade gott om tid på oss innan han skulle sätta igång. Vi hann med att ta några öl innan och passade också på att åka Vilda Musen, kanske mer känd som "Nackspärren". Under våra senaste besök på Gröna Lund har vi fått skratta så otroligt mycket åt den (och de som har åkt den) att vi kände att nu är det fan dags att vi också åker den. Detta var efter ett par öl i kroppen...
Visst att det är mer en berg-och-dalbana för barn men jävlar vilka skarpa svängar den gör. Därav "Nackspärren".

Såklart ska jag se till att bli kissnödig precis innan spelningen ska till att börja och den kisskön var inte rolig... Detta gjorde att jag hamnade långt bak och kort som man är fick jag kämpa för att kunna få en skymt av min "ungdomskärlek"... Och jävlar. Jag tycker ju fortfarande att han är het. Han klär sig riktigt snyggt och den ena jackan han bar påminde otroligt mycket om den han har på Trash-omslaget.

Gubben kan det här med att ge en bra show och detta med en nypa humor också. Han öppnar upp med Black Widow och drar sedan igenom klassikerna såsom I'm Eighteen, Only Women Bleed, Billion Dollar Babies, Feed My Frankenstein (detta med en enorm Frankenstein dock på scen), Hey Stoopid, Poison......

Under extranumret (I Wanna Be Elected) springer han runt med en gigantiskt svensk flagga följt av att han sedan får på sig en Tre-Kronorna tröja. Tycker det var lite lustigt...

Ja, kvällen blev riktigt lyckad och det är kul att det fortfarande är liv i mannen.




Klicka för att se bilden i större format:

 


Ja.... Jag bjuder på den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0