Gemensamt vinylsläpp!


Under en tid som alltmer domineras av internet och musik i digital form så har svenska industrial metalbandet Ninedee och electroakten Chaos All Stars tillsammans kommit överens om att släppa den begränsade 12″ vinylen “CAS9D”
Jag har haft turen att redan nu hunnit lyssna igenom den och måste säga att jag gillar't! 


Skivsläppet som kommer att ske den 25 augusti och görs i samarbete med skivbolaget Epos Music och alternativ/electro/goth-festivalen Sunset Park Festival som äger rum i Umeå den 27 augusti.


Piteåbaserade kvartetten Ninedee slog igenom på bred front under förra året med minialbumet “Egoism” och har nyligen gjort en hel del livespelningar, bland annat tillsammans med Project Rotten i Stockholm tidigare i våras.


Chaos All Stars
i sin tur består av duon Nik och Olkk (som även är känd från EBM-bandet Chaos Systems) tillsammans med bandets ‘all stars’, som består av bland annat före detta Ashbury Heights-sångerskan och modellen Kari Berg, performance-gruppen Elemental Motion Performance (EMP), Mossium, Sister Sinister, Kya Wolfwritten (tidigare sångerska i Morlocks), Mona Roukachi med uppbackning av klädföretaget Nauclear Design och Peter Mollwing.




De två banden deltar med tre spår vardera, där man på ett av spåren levererar en remix av varandras låtar, trackslistan ser ut på följande vis:

A - Chaos All Stars


1. The Contract (feat. Kya Wolfwritten)
2. Volcano (remixed by Ninedee)
3. Influx

På denna sidan fastnade jag för The Contract som kom att bli min favorit.

B - Ninedee

 

1. Lies
2. Consumed (remixed by Chaos All Stars)
3. Mental

Och på denna sida blev favoriten Consumed, dock gillade jag även Lies.


Så spara veckopengen nu så att ni kan köpa er ett eget ex av den kommande vinylen och befinner ni er i närheten av Umeå i slutet på augusti så tycker jag att ni bör passa på att besöka festivalen Sunset Park Festival.
Ni kan läsa mer om festivalen här: http://sunsetpark.kretsen.org/


 


Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Angående Queensrÿche: Tycker jag absolut att du ska göra :)



Angående Takida: Ne, de håller helt enkelt inte i längden, de slänger ut några sköna låtar, men resten är i stort sett skräp och helt klart klena låtar!

2011-08-03 @ 10:03:42
URL: http://metalnallen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0