City Demons - Urban Legends

 

Wohoo! Vad det är roligt att komma hem ifrån jobbet och se ett litet paket ligga där på dörrmattan, bara väntandes på mig!

Det var City Demons skiva Urban Legends. Tidigare i veckan fick jag mail ifrån Viktor som är gitarrist i bandet som undrade ifall jag skulle vara intresserad av att lyssna på den. Jätte roligt verkligen!

 

 

 

City Demons har funnits sedan 2009 och består av Jesper Balfe (bas), Viktor Hemgren (gitarr), Mattias Levin (trummor) och Mathilda Sundin (sång) men alla har de varit med i branschen länge i samband med musikskolor samt andra band såsom Construcdead, Maze of Torment, Månegarm, SORG m.fl.

 

Deras mål och vision med City Demons har sedan starten varit att skapa något riktigt modernt och fräscht. De har i tidigare recensioner beskrivits som "en blandning av The Sounds och Johnossi, med en gnutta av White Lies". En beskrivning som de själva kan skriva under på!

Nu är de redo för att ta bandet ytterligare en nivå!

 

Skivan Urband Legends (som är inspelad på Debka Studios Stockholm) består av 6 st låtar:

 

1. Hey, I

2. Can I Never Be

3. Mad Love

4. Get Up

5. Something New

6. Mother Nature

 

Jag har nu hunnit lyssna igenom skivan ett par gånger och gillar den skarpt! Den kommer att få följa med mig på min roadtrip igenom Sverige till helgen. Låten (eller låtarna) som jag fastnade mest för var Can Never Be (man får nästan lite Courtney Love vibbar under refrängen vilket jag gillar) och Mother Nature.

 

Det här är ett band jag vill höra och se mer ifrån!

 

Vill ni läsa mer eller komma i kontakt med bandet kan ni besöka dessa länkar:


www.soundcloud.com/citydemons

www.myspace.com/citydemons

 


 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0