Nostalgitripp

Igår kväll roade jag mig med att gå igenom mitt musikbibliotek på datorn (då mina lådor med skivor fortfarande är på vift efter flytten...) och vilken nostalgitripp det slutade med! Riktigt roligt att gå igenom musiken lite då och då.
Och vilken salig blandning av musik dessutom! Man skulle nästan kunna likna ens musikbibliotek med ett fotoalbum som talar om hur ens utseende/stil har förändrats med åren. Mitt iaf...

På tal om nostalgi, på lördag kommer Hardcore Superstar, Crashdiet & the 69 Eyes att spela på Cirkus här i Stockholm. Det ska bli riktigt kul att se dem igen och då varken jag eller Stina sett 69 Eyes tidigare så känner vi lite extra pepp inför det.
Då Hardcore Superstar släppte sitt första album -97 (It's only Rock'N'roll) var jag 11 år och fastnade direkt för låten Someone Special. Som sedan dess alltid varit lite av en favorit hos mig... Jag höll fast vid dem t.o.m deras tredje album, de är alla duktiga musiker och Jocke Berg har en fantastisk sångröst men jag har ibland lite svårt för deras texter.
Men som sagt! Ska bli riktigt kul med ett litet "återseende"..

Även Crashdiets första skiva fastnade jag för då den släpptes 2005 och lyssnar mycket på den än idag.
2007 släppte de sitta andra album, då med sångaren H.Olliver Twisted. Den skivan har jag fortfarande svårt för.. Och kan inget annat säga än att jag är glad över att de fick tag på Simon Cruz till sin nuvarande sångare och släppte ett grymt tredje album.

Vi kommer att vara på plats och det kommer bli en grym kväll!


 

/T


Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Efter att jag har hört albumet som hoppas jag verkligen det :) Skönt att höra att så är fallet då!

2011-04-12 @ 07:15:02
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: Micke

Nostalgitrippar är alltid härligt!

Synd man inte är i Stockholm på lördag... :-)

2011-04-12 @ 22:48:25
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0